Hogyan javítható a kommunikáció a logisztika a raktár és üzleti partnerei között?
Gyakran előfordulnak olyan esetek, hogy egyes szállítmányok folyamatosan érkezhetnek a telephelyre, míg más szállítások érkezéséhez jóváhagyás szükséges. Sok esetben ezt a jóváhagyást nem is a logisztika, hanem a raktár, vagy egy független másik terület végzi. Az Ön cége, hogyan kezeli ezt a helyzetet?
Logisztikai időpontfoglaló szoftverünkben a foglalási szabályrendszerben jóváhagyási szabályok is megadhatók. A szabály beállítása történhet, partner, termék, vagy akár irány szinten is.
A GLABs kétféle beállítást különböztet meg:
- Automatikusan elfogadott szállítások. Ilyenkor a rendszer automatikusan visszaigazolja a partner felé a foglalás tényét és annak adatait
- Elfogadáshoz kötött szállítások. Ebben az esetben a szállítás elfogadására különböző területek jelölhetőek ki, például logisztika, raktár, minőségellenőrzés, stb… Ezekről a foglalásokról a kijelölt terület értesítést kap és a rendszeren belül elfogadhatja, vagy akár el is utasíthatja azt, melyről a partner automatikus értesítést kap. A jóváhagyásban sokszor segítséget nyújtanak a szállítmányhoz előre feltöltött dokumentumok is, például egy alapanyag beszállítás esetén a minőségtanúsítvány.
- Amennyiben nem áll rendelkezésre elegendő adat az elbíráláshoz, a rendszeren keresztül a partner akár hiánypótlásra is felszólítható, ilyen esetben addig feltételes státuszba kerül a foglalás.
A szállítmányok jóváhagyásának fontos szerepe van egyrészről a logisztikai munkában, a szállítások fogadásában és kezelésében, valamint a portai beléptetésnél is, hiszen a szállítmány érkeztetésénél a rendszer azonnal kijelzi, ha be- vagy kiszállítás nem került jóváhagyásra.
Mivel az elbírálás legtöbb esetben a szállító elindulása előtt megtörténik, így a szállítmány esetleges eseteleges elutasítás esetén, kevésbé alakulnak ki vitás helyzetek üzleti partnereivel például a fölösleges többlet szállítási költségeken.